Bunga Yang Berbau Wangi (Pokok Kemuning)

Monday, January 24, 2011

Bunga ni aku beli kat Kota Damansara, setelah tertarik hati dengan bau wanginya yang aku dapati di rumah makcik aku. Selepas beberapa hari di"pasu"kan (kira secara rasmi beliau didaftarkan menetap di rumah aku,) dia telah berbunga dengan bunganya yang wangi. Syabbas bette, lepas ni berbunga banyak-banyak lagi. (Namun masih tak dapat kenal pasti apakah nama pokok bunga ini)

Dari kiri: Bungaku yang wangi (disebelah kanan beliau pokok cili)

*Tanggal 25 Januari 2011- jam lebih kurang 8.30 malam aku telah ke pasar malam putrajaya, Ade pakcik jual bunga di situ dan aku tanyakan ape jenis pokok di kedainya yang menyerupai pokok di atas ni, "Pokok Kemuning," khabar pakcik itu.

0 comments :

Hakcipta terpelihara - Noor. Powered by Blogger.