May it please you, My Lords.

Tuesday, December 28, 2010

0 comments




The Supreme Court of the United Kingdom has come into existence, by virtue of Constitutional Reform Act 2005, which relinquishes the exercise of judicial power from the House of Lords, the upper house of English Parliament. The Supreme Court began to operate from 1st October 2009.

Previously, final appeal in criminal and civil cases from English and Wales, Northern Ireland and Scotland will lay in the House of Lords, (save for criminal appeal from Scotland). Cases which reach the House of Lords will be heard by judicial committee, consists of peers (lords) which ordinarily do not participate in legislative debate. 

Every peer (including the judges) who sits in the House of Lords will be conferred the peerage by letter of patent from the Queen herself. Judges in the House of Lords are styled as Lord of Appeal in Ordinary or commonly referred to as Law Lord.

Initially, upon departure of the Law Lords to their new home at the Supreme Court, the new judges who were not a member of the House of Lords will not hold title as the peer does.This happens when Sir John Dyson was elevated to the Supreme Court, as he remained as Sir John. This however changes when the Queen, on 12 December 2010, issues a a warrant declaring that every Justice of the Supreme Court of United Kingdom  be conferred honorific title, as the gentleman will be styled as "Lord" or "Lady" for female judges, thus Sir John Dyson is now Lord Dyson. The wife of the Justices will be described as "Lady". 


Justices of The Supreme Court of United Kingdom -timesonline.co.uk

*During my student years, cases decided by the House of Lords are the highest authority a student can ever have and hold, even in a Commonwealth county like Malaysia, where the decisions are revered and looked upon with full of respect. Names like Lord Denning, Lord Atkin, Lord Bingham, Lord Keith, of Kinkel will be in the exam papers with the fullest hope of impressing if not scaring our lecturers with the answers. The Constitutional Reform does give huge shock to me, just like Lord Hope of Craighead observed on 21st of July 2009 in the House of Lords, that "the House will be losing part of itself". "Why give up something so valuable? " His Lordship further asked. To this, i must nod.

Derma Darah

Thursday, December 23, 2010

1 comments
Tengahari tadi telah ke Kementerian Teknologi dan Inovasi (MOSTI) di Parcel C, Presint 1, Putrajaya. Tujuan ke sana ialah untuk menderma darah. Hospital Putrajaya tidak mempunyai bank darahnya sendiri, justeru, cara yang mudah ialah menunggu Bank Darah bergerak ini tiba melabuhkan sauhnya di Putrajaya. Setelah merujuk kepada website Pusat Darah Negara, ada pusat derma darah dibuka di MOSTI.

Diwar-warkan di radio bahawa Pusat Darah Negara kekurangan darah. Darah tersebut digunakan bagi mereka yang memerlukan, terutama bagi kes-kes kecemasan. 

Jenis darah ialah secara amnya ialah jenis A, jenis B, jenis AB dan jenis O.Terdapat juga jenis darah selain ABO ini, yang dikira sebagai darah ganjil, seperti yang digelar Bombay Type Blood, duffy-negative blood. Mereka yang memiliki jenis darah yang ganjil ini tidak mempunyai sebarang masalah MELAINKAN apabila mereka memerlukan pemindahan darah ke atas diri mereka, oleh kerana kesukaran mendapatkan jenis darah yang sama.

Menderma darah adalah suatu amalan yang baik. Ianya terangkum di dalam tuntutan untuk berbuat baik dan berbuat sesuatu yang memberi manfaat kepada orang lain. Timbul isu mengenai hukum menderma darah kepada yang bukan Islam atau menerima darah dari yang bukan Islam.Kita dituntut untuk memelihara jiwa seperti firman Allah di dalam Surah Al-Maidah:32-

...bahawasanya sesiapa yang membunuh seorang manusia dengan tiada alasan yang membolehkan membunuh orang itu, atau (kerana) melakukan kerosakan di muka bumi, maka seolah-olah dia telah membunuh manusia semuanya; dan sesiapa yang menjaga keselamatan hidup seorang manusia, maka seolah-olah dia telah menjaga keselamatan hidup manusia semuanya

Dalam isu derma organ (mungkin boleh dijadikan panduan bagi kes derma darah), Sheikh Yusuf Qardhawi berpendapat bahawa hukumnya harus, walaupun kepada yang bukan Islam, antara alasan beliau ialah terjadinya perpindahan organ itu dengan tujuan memelihara nyawa manusia. Beliau juga berpendapat bahawa organ dan juga darah tidak sepatutnya dinisbahkan dengan agama pemiliknya dan hujahnya lagi bahawa sekalian makhluk di langit dan dibumi bertasbih mensucikan Allah, dan ini termasuklah anggota badan manusia (walaupun tuan punya badan tidak begitu. Wallahua'lam

Hadith Nabi yang mafhumnya "Apabila mati seorang anak Adam itu, terputuslah darinya sekalian perkara melainkan tiga. Yang Pertama Sedekah Jariah (yang manfaatnya tidak putus), Ilmu yang bermanfaat dan anak yang soleh yang mendoakannya"

14 kali derma darah ^_^
Sekadar renungan, jika kita tidak mampu dermakan wang ringgit bagi mereka yang kurang bernasib baik, mungkin kita boleh dermakan darah kepada mereka yang tidak bernasib baik dan memerlukan.

Boss

Friday, December 17, 2010

1 comments
A Deputy Registrar of the Federal Court is transferred to the Court of Appeal. He is my room mate, my boss and my mentor. For 6 months we were sharing room. I learned a lot from him, on the legal side and much more about life.

I cant consider him as friend since I have so much respect for him. I remember when a magistrate was found guilty on bribery, in sympathetic tune, he said that he is one of our fellow brothers. So much respect he shows for peer in career. 

This coming week, no more laughing and discussion, worst, no more lesson from him. To my mentor, Tuan Ahmad Faizadh bin Yahaya, I salute you.

The Second of the two (ثاني الاثنين)

Monday, December 6, 2010

0 comments
THE SECOND OF THE TWO

He is among the few, given the honour of having direct reference in the Holy Book.

Company of the Prophet during Hijrah to Madinatun Nabi

His faith is heavier, if weighed against the faith of the rest of the faithfuls.

He donates all of his wealth for charity

And when asked what does he leave behind for his family, he said I leave them with Allah and His Messenger

He is the first to testify the truthfulness of Isra' and Mikraj

He was the first to cry when the verse stating Ad-din is complete was revealed

As he knows. it is the sign that his beloved friend will leave

Upon the demise of the Prophet, he who speaks that his friend is a mere prophet, who will leave them like other prophets.

He is "the truthful"


 Surah At-Taubah: 40
If ye help not (The Prophet), (it is no matter): for Allah did indeed help him, when the Unbelievers drove him out:when he is one of the two in the cave, and he said to his companion, "be sad not, for Allah is with us" then Allah sent down His peace upon him, and strengthened him with forces which ye saw not, and humbled to the depths the word of the Unbelievers. But the word of Allah is exalted to the heights: for Allah is Exalted in might, Wise.

Salam Maal Hijrah 1432


Demam

Friday, December 3, 2010

0 comments
Dua kali pegi Kota Kinabalu, dua kali demam dan cirit birit. Mungkin tak serasi dengan udara di sana (walaupun seakan-akan serasi dengan seafood yg amat sedap). Tempat yang indah, orang yang baik-baik (tapi tak sanggup demam dan cirit birit setiap kali ke sana). Mungkin pada kali ketiga, Kota Kinabalu berlaku baiklah dengan saya, supaya dapat saya berjalan2 melihat indahnya alam ciptaan Tuhan.


Til then Kota Kinabalu

Oratio...numero duae

Monday, November 22, 2010

0 comments


Dari Saidina Jabir Ibn Abdullah Al-Ansari RA, beliau berkata: Adapun Rasulullah mengajar kami untuk mengerjakan istikharah dalam setiap perkara, sebagaimana Baginda mengajar kami surah daripada Al-Quran (menunjukkan kekerapannya). Baginda ada bersabda: Barangsiapa di antara kamu mempunyai sesuatu perancangan, dirikan dua rakaat (dari solat) dan bacakan:
Ya Allah! Aku mohon pilihan Mu menerusi pengetahuan Mu dan aku mohon kekuatan Mu menerusi kudrat Mu serta aku minta pada Mu sebahagian dari limpah kurnia Mu yang sangat besar. Sesungguhnya Engkau amat berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa, Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan sesungguhnya Engkau amat mengetahui segala yang ghaib. 

Ya Allah kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini adalah baik bagiku dalam urusan agama ku juga dalam urusan penghidupan ku serta kesudahan pada urusan ku, kini dan akan datang, maka tetapkan lah ia bagi ku dan permudahkanlah ia untukku, serta berkatilah daku padanya. 

Dan kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini  membawa kejahatan kepadaku dalam urusan agamaku, juga dalam urusan penghidupanku dan kesudahan urusanku, kini dan akan datang, maka elakkanlah ia dariku dan tetapkanlah kebaikan untukku sebagaimana sepatutnya, kemudian jadikanlah daku meredhainya

HADITH RIWAYAT BUKHARI DAN MUSLIM
اَمين,اَمين,اَمين

Option

Saturday, November 13, 2010

0 comments

choices are option
refusal is an option
willingness is when there is option
or else it should be named coercion

when one is facing two irreconcilable situations
take one and leave the other out of consideration
thereupon do not regret and live with the opted decision
forget not newton's law, for every action there is an equal and opposite reaction

it is good to have the best of both worlds
unfortunate in many cases, that is seldom in our holds
thus,it might be inevitable to decide and the heart is cold
hard it may be, even at the expense of one's soul

to leave one and to please one
all we do is what we want
for what we beg,  so God will grant
salvage me God, for all these i am done

Bidadari

Tuesday, November 9, 2010

0 comments
Bidadari disifatkan sebagai ciptaan yang sempurna
Dari bentuk mata, kedudukan dan juga paras rupa
Boleh jadi bidadari itu tidak jauh dari kita 
Mungkin juga bidadari itu ada di kalangan manusia

Isteri yang berbudi pekerti, di bumi dialah bidadari
Dia yang taat meneman dan mencintai sang suami
Mungkin tidak sempurna paras rupanya di dunia ini
Janji Yang Esa bakal ditunaikan dihari dibangkitkan nanti

Dikisahkan malu Baginda pabila memandang bidadari
Yang turun menyambut Saidina Jaafar dan membawanya pergi
Barangkali bila terpandang, jatuh dari mata ke hati
Mungkinkah yang aku lihat itu juga bidadari

Bagaimana rupa bidadari asli, aku sendiri tidak pasti
Namun ada insan yang seakan layak digelar bidadari
Tidak sesempurna yang diperi orang, tetapi memandangnya menyejukkan hati
Dia yang langsung tidak pernah ku sapa,engkau aku gelar bidadari




Bahasa Jiwa Bangsa..the origin

Sunday, November 7, 2010

0 comments
Baru-baru ni kawan sekolah bermalam di rumah. Dia memperkenalkan suatu lagu yang menarik






Lagu yang dinyayikan dalam loghat Perak, lebih spesifik lagi, loghat Parit.

Adapun lahir diri ini di Hospital Desa Changkat Melintang, Bota, Perak Darul Ridzuan. Menyegarkan bila mendengar loghat Perak (ye la dah dari kecil dengar orang cakap macam tu). Teringat zaman matrik dulu kawan sebilik , Rashid Redha mengutuk aku, katanya bila Noor cakap nak "bantei", tak tau dia nak bantal (pillow) or nak bantai (belasah). Hahahaha

Dengan Sesuatu Yang Lebih Baik...

0 comments
Abu Salamah R.A berperang dalam peperangan Uhud. Beliau cedera teruk dan dalam derita menannggung sakit di tempat baringnya Tidak lama sesudah itu Abu Salamah R.A menghembuskan nafas terakhir, kembali kepada Rabb Jalil.

Kehilangan Abu Salamah amat menyeksa Ummu Salamah. Rasulullah SAW mengajarkan Ummu Salamah satu doa:

عن ام سلمه رضي الله عنها قالت : سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول : (ما من عبد تصيبه مصيبة ، فيقول : إنا لله وإنا إليه راجعون : اللهم أجرني في مصيبتي ، واخلف لي خيرا منها، إلا أجره الله تعالى في مصيبته وأخلف له خيرا منها) . . رواه مسلم
 
Dari Ummu Salamah R.A, beliau berkata bahawa Rasulullah SAW bersabda -Tiada seorang pun Hamba Allah yang ditimpa musibah melainkan dia mengucap kalimah istirja' (innalillahi wa inna ialaihi rajiun) Sesungguhnya kami adalah hamba dan milik Allah dan kepada-Nya kami akan dikembalikan. Ya! Allah berilah pahala bagiku dalam musibahku ini dan gantikanlah untukku yang lebih baik daripadanya,  melainkan Allah akan memberi ganjaran bagi musibah yang menimpanya dan akan digantikan dengan sesuatu yang lebih baik. (Hadis Riwayat Muslim)

Beliau teringat akan doa yang diajar oleh Baginda SAW, namun ragu-ragu apabila membaca "dan gantikanlah untukku yang lebih baik daripadanya". Kata beliau, siapakah dikalangan muslimin yang lebih baik dari Abu Salamah? Dialah orang yang pertama hijrah kepada Rasulullah. Pertanyaan itu sering diulanginya.

Pada suatu hari, Hatib Bin Balta’ah R.A tiba di rumah beliau dan membawa hasrat Baginda SAW untuk melamarnya. Terbukti benar doa yang diajar Rasulullah dan benarlah bahawa insan yang datang melamar Ummu Salamah itu lebih baik dari Abu Salamah.

Kisah ini disebut dalam kitab Al-Azkar oleh Imam Nawawi.

Uwais Al Qarni - Dia yang masyhur namanya di Langit

0 comments
Beliau tidak pernah berjumpa Rasulullah, tapi beliau dikenali baginda.

Beliau mempunyai seorang ibu yang tua. Oleh kerana kecintaannya kepada Baginda SAW, beliau dgn izin ibunya telah ke Madinah yang 400km jaraknya dari Yaman. Namun malang nasib beliau kerana Rasulullah tiada di rumah ketika beliau tiba. Teringatkan ibunya yang uzur, beliau segera pulang.

Apabila Baginda SAW kembali ke rumah, Baginda bertanyakan mengenai orang yang datang mencarinya. Baginda mengkhabarkan bahawa Uwais merupakan anak yang taat dan beliau masyhur dikalangan penghuni langit. Demikian menyebabkan Saidatina Aisyah RA dan sahabat yang lain terpegun.

Beliau disifatkan dengan terperinci oleh Baginda SAW, bahawa beliau mempunyai penyakit belang di badan dan Rasulullah SAW meramal bahawa Uwais akan tiba bersama rombongan dari daerah Qarn di Yaman. Dia, jikalau berdoa nescaya makbul doanya.

Baginda SAW wafat dan Amirul Mukminin Umar R.A saban hari bertanyakan mengenai Uwais kepada kafilah-kafilah yang tiba dari Yaman sehingga pelik apa yang hebatnya sang Uwais. Suatu hari Saidina Umar R.A berjumpa Uwais -

beliau bertanya",engkau Uwais bin Amir?
"betul"Jawabnya.

Khalifah Umar bertanya,"engkau dahulu tinggal di Murrad kemudian tinggal di daerah Qorn?","betul"sahutnya.

Umar bertanya,"dulu engkau pernah ada terkena penyakit belang di tubuhmu sebesar wang dirham?","betul"

Umar bertanya lagi,"engkau memiliki seorang ibu".Khalifah umar mengatakan,"Aku mendengar Rasulullah S.A.W. bersabda,"Uwais bin Amir akan datang bersama rombongan orang dari Yaman dahulu tinggal di Daerah Qorn.

Dahulu dia pernah terkena penyakit belang,lalu sembuh,akan tetapi masih ada belang di tubuhnya sebesar wang dirham.Dia memiliki seorang ibu,dan dia sangat berbakti kepada ibunya.Seandainya dia berdoa kepada Allah,pasti Allah akan mengabulkan doanya.Jika engkau boleh meminta kepadanya agar memohon ampun untukmu kepada Allah maka usahakanlah".

Maka mohonkanlah ampun kepada Allah untukku,Uwais Al-Qarni lantas berdoa memohonkan ampun untuk Umar Ibnul Khattab.Setelah itu Umar bertanya kepadanya",engkau hendak pergi ke mana?"Kuffah",jawabnya.Beliau bertanya lagi,"mahukah ku tuliskan surat untukmu kepada gabenor Kuffah agar melayanimu?Uwais Al-Qarni mengatakan,"berada di tengah-tengah ramai orang sehingga tidak dikenal itu lebih ku sukai"

Insan yang tidak pernah bertemu Baginda SAW, tetapi dikenali oleh Baginda dan seisi penghuni langit.
Kisahnya diriwayatkan Imam Muslim, dari Asir bin Jabir

Aku Kan Abang

Wednesday, November 3, 2010

0 comments
Dilahirkan sebagai anak sulung, turut merangkap cucu dan cicit yang sulung (di sebelah emak), aku sememangnya berjiwa abang yang sejati. Sedikit sebanyak aku menjiwai klip video di bawah ini.






*Ada masa laku aku sumbang, kata aku kasar, layanan aku janggal, ketahuilah bukan aku sengaja. Tapi jangan kalian semua ambil hati, aku kan abang, dan aku sentiasa menjadi abang.

Satu malam di wad

Sunday, October 31, 2010

2 comments
27 oktober 2010, aku dijadualkan untuk dimasukkan ke wad bagi menjalani pembedahan tonsil pada 28 Oktober 2010. Dari Institut Latihan Kehakiman dan Perundangan (ILKAP) Bangi,sesudah abis kursus Faraid (wahh) aku pon masuk la ke wad.


Sesampai di wad, aku diberitahu yang aku tidak boleh keluar dah (alamak, lupa bawak laptop, mesti bosan). Selepas masuk ke wad dan memakai baju wad (mcm baju komunis bintang tiga), aku pun tidur dan terbaring kebosanan. Pakcik di sebelah (aku masuk wad kelas 1 dua katil) berasal dari Sungai Petani dan betapa kecilnya dunia bila dapat tahu anak beliau pernah buat praktikal di Mahkamah Majistret Sungai Petani dulu. Isteri pakcik itu pula dengan tidak segan silu bertanya kepada anaknya "Ini la yang NA kate garang tu ye." Tergamam aku.haha.

Petang 27hb, aku jumpa doktor pakar, dia pun buat pemeriksaan dan kata yang aku sihat dan bersedia untuk dibedah. Aku tanpa ada rase gemuruh tak sabar-sabar nak menjalani pembedahan itu. Aku disuruh berpuasa bermula jam 12.00 tgh malam.

Keesokan harinya, sesudah solat subuh, aku diberi baju bedah untuk dipakai (lebih cantek dari baju komunis, cuma kena ikat kat belakang.) Aku pon diusung ke bilik bedah dan pemeriksaan tekanan darah dan oksigen dibuat. Aku dibawa masuk ke dalam bilik bedah dan disuruh baring di atas meja bedah. Aku sesekali tidak berasa takut atau gugup. Doktor bius dah bersedia dan pemeriksaan ECG sahaja tinggal untuk aku lalui sebelum dibedah. Setelah titik-titik ECG diletakkan ke dada aku, tiba-tiba "Eh, rhythm jantung dia tak normal la." Selepas doktor-doktor tersebut bertukar-tukar perkataan, seorang dari mereka berkata "Pembedahan hari ini kita terpaksa tangguh. Jantung awak tak normal. Kita kena cek jantung awk dulu, kita takut awk dapat cardiac arrest time pembedahan"

Kecewa tak terhingga aku....Aku pun balik ke wad, jantung aku di cek sekali lagi dan rhythmnya masih tak normal. Aku pun pulang ke rumah. Malam itu mak, ayah dan adik aku bermalam di rumah. Kwn aku, abg ngah pun dtg melawat.

Keesokan harinya, aku pergi kerja seperti biasa. Namun suasana berbeza. Ramai orang kata semoga aku cepat sihat. "aku sihat je dan aku belum dibedah lagi!" jerit hati kecil aku. Haha. Nasib la. Elok juga kalau aku pergi awal, sebelum dosa yang ada menggunung.

Oratio...numero uno

Saturday, October 30, 2010

0 comments

(prayer in the state of extreme sadness)
The Prophet said this:
اللهم إني عبدك ابن عبدك ابن أمتك ناصيتي بيدك، ماض في حكمك، عدل في قضاءك أسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو أنزلته في كتابك، أو علمته أحدا من خلقك أو استأثرت به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن ربيع قلبي، و نور صدري و جلاء حزني و ذهاب همي

I am Your servant, son of Your servant, son of Your maidservant; my forelock is in Your hand, Your command over me is forever executed and Your decree over me is just. I beg You by every name belonging to You which You have named Yourself with, or revealed in Your Book, or You taught to any of Your creation, or You have preserved in the knowledge of the Unseen with You, that You make Quran the life of my heart and the light of my chest, and a departure for my sorrow and a release for my anxiety

(narrated by Imam Ahmad)

AMIN..AMIN..AMIN

Kuching City

Thursday, October 21, 2010

2 comments
I landed at Kuching on 10th October 2010. I checked in at my hotel, Lime Tree Hotel, a small and nice hotel. For those who needs simple place to rest, this hotel is value for money and a clean one. One feature which i like the most is that the hotel doesnt have carpet,instead it uses wooden floor. As Im allergic to dust, this serves me well.

Usually, when we entered the room, we can used any card to enable using electric. Unfortunate this for this hotel, the device only recognizes the hotel's card. So u cant leave the room with electricity on.

It has nice king size bed, LCD Tv, simple place to hang clothes and toilet with shower (no bathtub). Free wifi is available, just ask the password from the counter, though it is not stable all the time.

Then I walked to waterfront, the must go place in Kuching. Hence my journey for jalan-jalan cari makan begun. I crossed the river using the local water taxi (sampan) with 50cent fee one way (but if u give 1 ringgit, they will return no change). Across the river is place called Barok, where people mostly go to buy Kek Lapis Dayang ape tah.

As i reached there, i went to one kedai which looked so traditional. However since it did not serve local delicacies, (and i am shy to ask) i just had a cup of iced coffee and leave.









As i reach the nearby medan selera, azan resounded in the air, I joined local people for jamaah Maghrib prayer and we finished at 6.45PM! (still remember the words of Ustaz Pahmi who reminded us to first find place to pray whenever reach a new place) Yet, to early for a semenanjung lad like me.




Mee Kolok and Tea C
Then I proceeded to my main agenda- FOOD~! For that nite, i had Mee Kolok (which a bit masin) and tea "c".







From the crowd, I form a conclusion that this place is a nice place to eat. Hehe






 

Patience

Tuesday, October 5, 2010

0 comments
فَصَبْرٌ جَمِيْلٌ‌ؕ وَاللّٰهُ الْمُسْتَعَانُ عَلٰى مَا تَصِفُوْنَ‏
"...in patience do I possess my soul and in Allah do I seek help to bear with composure what you have just described"
(Yusuf : 18)

Dalam kehidupan seharian, dalam melakukan pekerjaan, dalam pergaulan, tika ada yang tak kena dan mengganggu jiwa, bila timbul rasa tak selesa dan janggal bila bersua, yang pertama perlu dibuat ialah sabar.

Bila perlu sabar? Sabda Rasulullah SAW, diriwayatkan oleh Imam Bukhari, dari Anas Bin Malik RA: "Sabar itu ialah saat mula-mula ditimpa malapetaka."

Sesungguhnya Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar. Fakta yang sedia maklum bagi semua. Senang dilafaz tapi sukar untuk dikerjakan.


Membiarkan seseorang terseksa dengan perilaku kita bakal menuntut insan tersebut untuk bersabar. Secara tidak langsung perbuatan begitu boleh dikatakan penindasan, menghukum bila memiliki tangan di atas (upper hand). Semoga insan itu mampu bersabar, semoga Allah sentiasa bersamanya dan semoga beliau dikurnia Allah kekuatan laksana Nabi Allah Saidina Yaakub A.S, tatkala diberitakan bahawa anakandanya Nabi Allah Saidina Yusuf A.S telah mati di makan serigala, seperti yang dirakam Allah di dalam Kalamnya yang termaktub di atas. Semoga sabarnya tidak bersempadan, tidak ada di baliknya dendam dan tidak sesekali lupa dia statusnya selaku hamba, yang pasti akan diuji selagi nafas akhirnya belum tiba.

Hmm

Friday, September 17, 2010

0 comments
As I care and I love
All revenge I halt and reserve
This torment that i serve
I bear it, though i dont deserve

Allahumma reward me in my misfortune and substitute it with a better one.

By God and My Peers

Monday, September 6, 2010

0 comments
August 13th 1935, a young man driving his Lancia car had collided with with another car from opposite direction, causing the death of poor chap in the other car. He made a police report, inquest was held and the Coroner Court found that the death was caused by the young man . The Coroner Court, the jury had no regards to the person during the inquest.The young man then found himself to be committed for trial at Central Criminal Court of London for manslaughter.

However, it was so much worse for the poor young man, for his name is Edward Southwell Russell, the 26th Lord De Clifford, Baron title in the Peerage of England created in 1299. For the law of that time that a peer (baron, viscount, earl, marquee and duke of realm of England) can only be tried by his own peers, by virtue of 1341 statute where the Crown ordered-
Whereas before this time the peers of the land have been arrested and imprisoned, and their temporalities, lands, and tenements, goods and cattels, asseized in the King's hands, and some put to death without judgment of their peers: It is accorded and assented, that no peer of the land ... shall be brought in judgment to lose his temporalities, lands, tenements, goods and cattels, nor to be arrested, imprisoned, outlawed, exiled, nor forejudged, nor put to answer, nor be judged, but by award of the said peers in Parliament.
Thus, the trial commenced in the upper house of the English Parliament, the House of Lords. Before it started, the name of their lordships, a total of 86, who were present was called and answered "here".

The indictment was read to Lord De Clifford by the Clerk of the Parliament, ending with, "how say you my Lord, are you Guilty of the felony with which you are charged or Not Guilty?". Lord De Clifford responded "Not Guilty". He was further asked, "How will you be tried?" . Then the dramatic answer, "BY GOD AND MY PEERS."

The trial took place in the House of Lords, presided by Lord High Steward, assisted by four High Court Judges, among them was Justice Goddard (later Lord Goddard). At the end of the trial, their lordships of the House were to vote. The Clerk of the Parliament called every peer (lord) by his name, whereupon they put their hand at their heart and cried, "Not Guilty upon my honour," till the very last of them. The poor young lord was thereafter acquitted after the horrible trial before the House of Lords, the last trial of its kind, abolished in 1948 by amendment to Criminal Justice Act.

..................

For my wrongs and mistakes I might have intentionally or unintentionally committed, the wrongs and mistakes which might only be offence to certain quarters of people,or even an act or omission so peculiar only to an individual soul, which the rest of the world may dissent against him or her,I hereby with no condition and qualification plead guilty and i appeal to your magnanimity for forgiveness. These mistakes and sins can only be forgiven by God and my peer, hence i beg forgiveness from Allah and upon whom these mistakes meet, my brother, my sister and friends, I am at your mercy. Forgive me.

Noor
Putrajaya

Maaf

Saturday, August 28, 2010

0 comments
Memaafkan dan dimaafi membuka ruang yang luas di dalam hati
Berjuang menafikan kehendak hati tidak membawa sebarang erti
Sekalipun rugi, banyak pengajaran yang dipelajari dan diperolehi
Walau berat di lidah dan di hati, sesudah dilafaz leganya tidak terperi
Sengketa yang tiada kesudahan seperti barah di dalam hati
Memaksa bermasam muka, berlaku aneh, hanya kerana benci
Dunia ini kecil, esok lusa kita mungkin berjumpa lagi
Tak mahu aku berasa asing bila berada di sisi
Persaudaraan yang pernah aku rayu, tidak sekali aku khianati
Yang terjadi hanya salah dan khilaf, dek kelemahan diri ini
Maaf aku pohon dan moga dibukakan lagi hati untuk memaafi.

"Dan jika kamu memaafkan maka itu lebih hampir kepada taqwa"
Al Baqarah:237

Muhammad Noor Firdaus
Putrajaya

Even If I Forget

Monday, June 28, 2010

0 comments
Days were delighted
Up and down we were then together
No duel or brawl though we hurt each other
Smile all we do and the joy was sheer

Situation changed, yes it has
They resent me now, so I guess
How and why they cause me think
Silent all they do without a pinch of hint

This omission they opt for, causes a deep cut
It's so painful & life becomes hard
This oddity they made will never be right
As they consciously know, I'm grieving for day and night

They are siblings of whom I choose
But as time goes by, we' are no longer like we used to
The bond seems severed and how I feel towards them rots
And for that, even if I forget, forgive them I will not.

Mahkamah Persekutuan : How's its day starts.

Sunday, May 23, 2010

0 comments
Mahkamah Persekutuan of Malaysia, situated in Istana Kehakiman at Putrajaya, is the apex court of the Malaysian. It has original jurisdiction in regards to determining validity of laws, enacted by the Federal Legislative Body or State Legislative body, and also to hear cases where the dispute is between states in Malaysia or between state and the federal government. It only hear appeal in cases arises from the High Court exercising it original jurisdiction. It also has advisory jurisdiction, in event the Yang Dipertuan Agong refers to the Federal Court for its opinion any question as to the effect of any provision of this Constitution.

The administration of the Registry of the Federal Court is headed by the Chief Registrar of the Federal Court. At most time, the duty of the Chief is exercised by the most senior Deputy Registrar of The Federal Court (in fact the most senior Deputy Registrar in the country, the one called Deputy Registrar 1).this Deputy is assisted by several junior deputies and senior asisstants.

Before the judges descend from their chambers to the ante room (a room adjacent to the Court room), the interpreter and the registrar will manage the attendance of counsel, ensure that the ante room is in order, the records of the judges are in order. Once all of the judges are in the ante room, the registrar will have an audience with the judges, reporting about the the status of cases of the day.

The court will start in a grand manner. Unlike the subordinate court, the majestic entrance of the judges demonstrate that the court is an apex court of the land. Sounds of buzzer will be heard, proceeded with the sound of stomp like, caused by an orderly (the personal assisstant of the judges, dressed in white), who will usher their individual judges to their rightful seat. On the 1st day of the week, the judges will be preceded by a mace bearer. While the judges ascend to the bench, the interpreter will recite the cry (similar to oyez oyez oyez in American Courts of Law):
"Kepada semua yang berkenaan dengan persidangan Mahkamah Persekutuan, sila tampil ke hadapan dan beri perhatian".
Then the Registrar will seek leave of their Lordships and Ladyship before calling the first case of the day for their Lordship and Ladyship to hear...And that's how Mahkamah Persekutuan starts its day.



the saturday

Saturday, March 20, 2010

0 comments
I am having another saturday. As usual, being at home. Doing chores - the laundry, cleaning and cooking.

Putrajaya attracts crowds for holding hot air balloon festival, though it seems fails to attract me. The plan for the week has gone to the drain for some reasons. The detestation for frustration of plan is not a stranger to me. It happens so frequent. Time will help me heal. I hope that unnecessary bonds are severed. I strongly pray for that.

Siddiq told that he is going to buy ring for his fiancee to be. Im happy for him. I also cant wait to have special guests from Sungai Petani and they will be residing at my humble hut for the whole weekend. This cheerful contemplation keeps me alive. I have nothing else to cheer up myself.

Last nite was the last class of my swimming skill 1. I bid them success in their final exam since im unable to attend their exam, the reason is that i need to pick up an officer at KLIA. I hope i did well in teaching these students. I wont forget the hug i got from one of my student. He tried his best and i can see how much he improved. I just love the feeling of pouring what I know to others and seeing them benefited from it. A penultimate gift for a teacher i assume.

A new phase

Thursday, March 11, 2010

0 comments
I feel like moving into a new phase. My life has been kind enough to me, so are my friends.

I have an issue with my beloved bro and sis. For God's sake, I love them. They gave me hope. They generously allow me to be part of their romance life. I had intervened so many times in their personal life, causing them to lose privacy as a loving couple.

But in the course of friendship and brotherhood, we hurt each other. I personally hurt several times but as love them, i am not taking it far. And again I got hurt. All I want is a sense of guilt, manifested in words (or text perhaps). This time they taking it hard. I think in so many occasions I apologize for mistakes i had not done. But this time I stand firm. I love them but I dont want to be hurt and left behind like nothing happened. I do feel like causing them hard time by barging into their lives causing their private romance cease to exist. I dont like the feeling when they keep repeating that im burdening myself to have them as friends. I embrace them as my own sibling but i dont think they share the same view. These things hurt me.

Though the possibility of reconciling cant be seen in near future, how i feel towards them remains. It remains like the stillness of the picture shot when we smile together after dining at Shanie Cafe of Wangsa Maju.

Allah knows how i care for them and how much i pray for them. I just dont want to "force" them to be friend with me. If im hurt and they don't feel sorry about it, then im shot twice. I hope what i feel is mutual. Someone said - it's your ego Noor. But I feel that im justified for being so. Afterall, aku kan abang.

By the way, thanks my dearest bro and sis, my dedengs, May Allah bless all of u.

Gatal

Sunday, January 24, 2010

0 comments
Melihat kawan-kawan kahwin, bercinta, keluar...buat aku rase nak kahwin. Tapi banyak lagi yg perlu dibuat. Nak kena cari girlfren, nak kena kenal dulu, nak kena faham isi hati, nak kena kenal keluarga, nak kena cari duit. Bukan senang nak kahwin.
huhh...

Thanks

Thursday, January 14, 2010

0 comments
I say thanks. Lately, i keep chanting that word. I thank Allah, and I thank Allah for His tests, whether by way of granting me joy or blessing me with sorrow. I learn my lesson and I know Allah is always there, listening to each and every voice of mine, whether I utter it or I hide it deep inside my heart. Im grateful that happiness come together with sorrow. It opens my eyes and my heart. Indeed, the creation of life and death acts as test, who among us is better in our good deed (Al-mulk:2)

I say thanks to my best frens, coz they make me realize the importance of my family, especially my parents. I thank them also because they are so forgiving, despite of repetitious hurt I cause them. I know the feeling of losing these two wonderful people and i will not lose them again.

I say thanks to my frens. coz they listen to my sad stories and keep giving me hope. I nearly lose hope and at last, I know the price of being patient.

Thank You Allah and Thank you all of u.

Rahmah & My resolution of the year

Monday, January 11, 2010

0 comments


Things have been like before. The ache is no longer there. Im thankful to Allah for the blessing.

I wish to beg for His blessing in the state of happiness like i did when i was in sorrow. I want to be a grateful servant, in joy n sad. I want to remember Him always. I want to abstain myself from doing the forbidden. I want to be a grateful servant. I want to be a perpetual beggar to the Most Gracious. I dun want to take someone else as a better listener. I want Him and I want to worship Him better. If I am to love someone or something, let it be because of Him. What i need in life is His blessing, rahmah and maghfirah- at last I find my resolution of the year.

Thank You Allah. Verily. those ppl I love is because of You. Bless me Allah, bless me and those ppl i love.

This day of Friday

Friday, January 8, 2010

0 comments
Last nite I did some thinking. And I think it out loud. I let my mind speak the truth. and i put it in plain words. Im relieved. Now I will not predict, i shall not hope. Let everything goes in its flow and I shall be where it is destined to be.

I read a blog. I followed that discreet blog and i enjoy it very much. The stories are so sincere bout what happens in daily life.

This is the holiest of day of the week. I pray and I pray that my prayer is answered.
*(dunno why my hand trembles lately).

Ache

Thursday, January 7, 2010

0 comments
I feel something so wrong in my heart. I have a healthy heart since i do exercise. The feeling is not physical. It goes deeper. So deep that it hurts a lot. So much so that i wish this heart should stop beating, so this pain will go.

I used to be a solitary person who cares not bout what is going on around me. Then when i knew people, and when i care about them, this excruciating attack on my heart comes frequently. I makes me weaker than before.

I know that I cant take this away. So here I pray. I pray so this fragile piece of meat be indulged in tranquility. Hear me My Lord and bless me with what i pray.
Hakcipta terpelihara - Noor. Powered by Blogger.